Tursdag

Hmm.. Vet inte när jag skrev blogginlägget senast, men här kommer ett till iaf!
Dagens inlägg kommer att handla om vad ordet "normal". Vad innebär det egentligen att vara normal? Här kommer min vinkling på det hela
Normal. Att vara normal var något som vi alla strävade efter i tonåren/puberteten. Att inte anses vara normal var ju bland det värsta som kunde inträffa. Kanske strävar en del efter att vara normal även i min ålder, men jag har gett upp för länge sedan. Jag konstaterade redan vid längden 1.42 m i mitt liv att jag inte skulle bli normal.
Men så nu, 24 cm längre, ställer jag mig frågan: Vad är normalt? De allra flesta jag känner är inte normala. Och de flesta jag känner som känner andra är inte heller normala. Så nu undrar jag: Är det inte normalt att vara onormal och är onormalt egentligen det som borde kännetecknas som normalt? Isf skulle de flesta vara normala.
Här sitter jag och pratar filosofi.
Men jag är inte normal
Jag är onormal (eller normal?) hmm..

Kommentarer
Postat av: Tessan

2011-11-07 @ 18:54:58
Postat av: Tessan

Fin kommentar det blev ovan.... visste inte ens att du hade en blogg förrän idag! woop. så nu får du din 3e eller 4 besökare ;) haha.



Jag går runt o tycker att alla människor är normalstörda jag. haha. alla har vi vår egna störning. dock har inte alla fått en diagnos ;)

2011-11-07 @ 18:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0